Annons:
Etikettdagensfråga
Läst 611 ggr
[Garntroll]
2015-11-20 14:48

20/11 - 15 När upptäckte du pelargonerna?

När började ditt intresse för pelargoner skulle jag vilja veta. Själv blev jag intresserad redan för kanske 10 år sedan lite smått.

Annons:
Trebit
2015-11-20 21:25
#1

Jag var 12 år, sommaren 2004, och min mamma och jag vandrade för första gången in på Pelargonfönstret i Örbyhus, nära där vi har landställe. Där såg jag för första gången andra pelargoner än de vanliga röda och ljusrosa och vips hade jag förälskat mig i en liten Engelsk pelargon, om jag inte minns fel var den vit och mörkt purpurfärgad, mycket troligt en Imperial. Den höll tyvärr inte så länge då jag som 12-åring inte riktigt kom ihåg att vattna så ofta jag jag borde ha gjort, just Engelska pelargoner är ju så känsliga för torka.
I vilket fall, där fick jag verkligen upp ögonen för pelargoner, min mamma fortsatte att utveckla sin samling och nu sen jag bor hemifrån så har jag min egen. Det är ett av våra stora gemensamma intressen!

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Marliis
2015-11-24 12:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har tidigare haft sommarblommor i rabatter, men nu är jag så pass gammal att orkar inte så mycket, så jag har under några år haft ute pelargonier, inne också, och försöker få de att övervintra, lyckas inte med alla.

Upp till toppen
Annons: