Annons:
Etikettsociala-hörnan
Läst 851 ggr
[Garntroll]
12/2/15, 8:26 PM

Julprat

Här kan vi prata om allt som rör julen till.

Annons:
beem
12/2/15, 9:12 PM
#1

Ja nu börjar nedräkningen ….nu är  det nära.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Garntroll]
12/2/15, 9:18 PM
#2

Ja det gör väl det.

[Sabina]
12/2/15, 10:15 PM
#3

Underbart att slippa novembermörkret och börja räkna ner till julafton :)

[Garntroll]
12/2/15, 10:21 PM
#4

Ja själv längtar jag tills efter nyår då dagsljuset blir längre igen. Vill ha vår.

Trebit
12/2/15, 11:34 PM
#5

Det är så kluvet vad jag tycker om den här årstiden! Är det snö och vackert infinner sig julstämningen direkt och jag bara njuter, men vid regn och rusk som nu längtar jag bara till våren…

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Spectabile
12/4/15, 9:44 PM
#6

Köpte en Amaryllis för ett tag sedan. Det var två knoppar på och dom skulle bli vackert julröda, trodde jag, för det var en liten skylt i som visade färgen. Meen, det var en vit amaryllis och blommorna blir små som knytt 😂

Annons:
Spectabile
12/13/15, 6:15 PM
#7

Sådär, nu har jag köpt en ny amaryllis och varit mycket noga med att kolla i vilket skick själva löken var. Så förhoppningsvis så kommer den att blomma den som den ska.

Den förra amaryllisen som jag skrev om i #6 var det något skumt med, har aldrig varit med om något liknande förut.

Marliis
12/17/15, 8:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag har ännu tre pelargonier som blommar, två röda och en vit, har dessa dock på fönstret i övervåningen som är kall, bara ca 10 grader.  Jag brukar övervintra en del blommor där, men dessa tre har inte slutat blomma.

Mina barn och barnbarn bor så långt borta att jag får bara tre kattpojkar som får fira jul på landet, men träffar dock vänner så känner inte mig ensam.  Bifogar en bild av två av mina julgäster.

[Garntroll]
12/21/15, 1:42 PM
#9

Söta julgäster

[Sabina]
12/21/15, 3:04 PM
#10

#8 Ja, alldeles underbart söta lussekatter ❤️🐱

beem
12/21/15, 6:15 PM
#11

Vem ser blommor när så söta kissar poserar. 🙂 Så gulliga.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: