Annons:
Etikettdagensfråga
Läst 930 ggr
[Garntroll]
2015-11-23 11:25

23/11-15 Vilka andra blommor gillar du?

Förutom pelargoner , vilka andra växter gillar du?

Annons:
Trebit
2015-11-23 22:14
#1

Jag är personligen väldigt förtjust i örter, det ska gärna vara ätbart (speciellt eftersom jag har två långöron hemma, mycket bra godis till dem).
Men jag är ganska säsongsbetingad i mina favoriter annars, lökar på våren, solrosor på sommaren, prydnadsgranar under vintern… Förutom pelargoner har jag inte direkt någon stark koppling till någon speciell växt. Ofta faller jag på impuls för de lite "konstigare" växterna, eller de som står kvar sist på blomsteravdelningen på ICA, bara för att nån måste ju ge stackarn ett hem…

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[Garntroll]
2015-11-23 22:33
#2

Själv gillar jag i princip allt som är grönt och blommar. Ätbart som icke ätbart.

isabella93
2015-11-23 23:13
#3

Har några Hoya (8 arter tror jag) och ett par Passiflora utöver pelargonerna. Skulle gärna ha fler passionsblommor, men de flesta är ganska storvuxna och jag har begränsat med plats. Gillar kaktusar också, men har inte särskilt många, och flera av de jag har är köpta på plantagen eller liknande och därmed tyvärr av okänd art.

Marliis
2015-11-24 12:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

En orkidé, liten, gått i arv, har fått den några år sedan och helt plötsligt, blommar den, första gången.

Spectabile
2015-11-25 19:26
#5

Jag gillar de flesta krukväxter. Det är roligt att se hur dom växer 🙂

Truffles
2015-12-06 10:44
#6

Pioner, ranunklar, hoyor, orkidéer, tulpaner - och de flesta andra också. :-)

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

Annons:
[Garntroll]
2015-12-06 10:47
#7

Ja ranunkel och tulpan är trevligt.  Näste efter pelargoner står tulpanen högst här.

Upp till toppen
Annons: