Annons:
Etikettpelargonsnack
Läst 895 ggr
[Garntroll]
2016-01-10 20:31

Nytt år och nya drömmar

Då var det ett nytt år. Våren kommer snart om någon månad. Redan i mars har dagsljuset blivit så mycket mer att det ljusmässigt kan tolkas som vår. Då har det nog börjat grönska i krukorna igen och man kan klippa ner och plantera om sina övervintrade plantor.

Själv ska jag plantera en massa frön nu under våren. Kommer troligen en artikel om det vid tillfället. 

Har ni några planer eller drömmar inför kommande säsong?  Berätta gärna om dom.

Annons:
beem
2016-01-11 15:51
#1

Jag har kollat  mina Pelargoner och de verkar ha klarat vintern bra så långt. Jag har haft problem de senaste året att de blommar så sent.  Jag ska därför testa att plantera om lite tidigare än jag brukar - redan i början av februari.

Jag har en plantering som ska grävas om i vår som inte hanns med i höstas.  Ska bli med helt nya växter och det ser jag fram emot.

Betonggjutning ligger så i planeringen men det har de gjort förr också utan att det blivit av :)


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Garntroll]
2016-01-13 15:22
#2

Februari är en bra månad att plantera om i.

Solanum
2016-01-23 14:08
#3

Funderar på att klippa ner en pelargon som börjar få långa och rangliga stammar. Står i rumstemperatur . Är det någon idé att ta sticklingar samtidigt nu i januari?

[Garntroll]
2016-01-23 22:19
#4

#3 Jag skulle vänta någon vecka. Tills februari. Det verkar som att januari är någon konstig månad då vissa plantor dör om man klipper i dom.  Vad har jag ingen aning om.

Solanum
2016-01-23 22:23
#5

Följer rådet att vänta.

Upp till toppen
Annons: