Annons:
Etikettpelargonsnack
Läst 1311 ggr
Pyttelite
2/17/18, 5:10 PM

Ny Sajtvärd - Tack Garntroll !

Ny sajtvärd

Jag har just tagit över värdskapet för Pelargoner iFokus och hoppas att jag kan skapa en trevlig Pelargonhörna för alla er som är intresserade av dessa växter.

Tack Garntroll!

Jag vill också tacka Garntroll för den fina grund som är skapad och som jag kommer att arbeta vidare ifrån. Jag hoppas också att Garntroll återkommer i någon form i framtiden.

Nyheter framöver

Välkomna till sajten

Det som just nu är nytt för sajten är indelning i diskussionsämnen kopplade till de fyra olika typer som våra pelargoner hör till :

  • Doftpelargon / Rosengeranium
  • Engelsk Pelargon
  • Hängpelargon
  • Zonalpelargon / Vanlig Pelargon

Förhoppningsvis kommer det mer fördjupningar inom varje område och förklaringar och tips på olika sorter som hör till respektive grupp.

Mitt Pelargonfönster

En annan nyhet är Mitt Pelargonfönster, du skapar en egen tråd där du kan berätta om just dina drömmar och mål för dina pelargoner. Det är du som bestämmer innehållet där men vi andra är förstås välkomna att komma med uppmuntringar om det skulle gå illa med krukorna eller glada tillrop när blommorna kommer.

Veckans Pelargonfrö

Under rubriken Veckans Pelargonfrö kommer presentationer om något pelargonrelaterat komma. Kanske blir det inte en ny sort varje vecka men något informativt hoppas jag att jag kan få ihop.

Ni kan Pelargoner och jag hjälper till

Själv är jag ingen perlargonexpert så jag vänder mig till er för hjälp - många av er har pelargonodling som hobby och jag är tacksam om ni vill dela med er med råd och tips!

Är det någon som vill vara Medarbetare är ni också välkomna att höra av er.

Varmt välkomna till er alla och till denna återöppning av Pelargonsajten på iFokus. Jag hoppas att ni kommer att trivas bra och att ni får nya pelargonvänner genom denna sajt

Hälsningar Pyttelite.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


  • Redigerat 11/17/20, 8:34 PM av Pyttelite
Annons:
DesK
2/18/18, 9:09 PM
#1

Så roligt att du tar hand om den här sajten också 🙂 Pelargoner är något som jag alltid har älskat 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Pyttelite
2/18/18, 9:13 PM
#2

Jag ser fram emot många spännande berättelser om dina raringar - har köpt några nya så jag vet vad jag pratar om .😃


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


DesK
2/18/18, 9:48 PM
#3

Pga flera flyttar har jag inte så många raringar kvar, men förra sommaren försåg en väninnana mig med ett antal pellisar. Får se vilka jag nu kan få liv i 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Pyttelite
2/18/18, 9:58 PM
#4

Jo, det blir ju lätt så vid flyttar att blommorna inte alltid trivs igen och man hinner heller kanske inte alltid med.

Det är skönt när man har omtänksamma vänner och kanske borde vi dela med oss mera av våra skott och sticklingar än vad vi gör.

Det är roligt när man får en egenhändigt framtagen stickling att ta sig och kan man dessutom ge bort en till nästa led måste det väl innebära att man har lite gröna fingrar. 🙂


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Upp till toppen
Annons: