Annons:
Etikettplantskolor-trädgårdshandel
Läst 2663 ggr
beem
2/21/18, 11:55 AM

Söker tips om bra säljsajter ?

Har du köpt Pelargoner via nätet  ? 

Det finns ju en hel del företag som säljer Pelargoner via webshop som man enkel hittar via vännen Google. 😉.

Jag skulle vilja ha tips från dig som provat någon av dessa webshopar.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Pyttelite
2/21/18, 7:57 PM
#1

Jag har inte köpt Pelagoner från Webb-shop däremot orotade Hoyasticklingar.

Det företag jag anlitade hade bra service och jag fick dom mycket snabbt trots att et var vinter men det blir oftast ett ganska stort påslag för transport men det beror ju också på var man bor annars är det ju bättre att kunna få välja själv.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


beem
2/23/18, 4:29 PM
#2

Det är svårt att hitta lite ovanliga sorter  i de fysiska butikerna. De har mest det vanliga och gångbara.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Pyttelite
2/23/18, 6:07 PM
#3

Nu vet jag inte riktigt var i Sverige du bor men där jag bor har vi några andra alternativ än de jättestora kedjorna. En affär i trakten tar in pelargonsticklingar från  Mäster Grön.

I länken, under inköpsställen kan du se om just du har någon affär i närheten. Mäster Grön har haft en massa av mer ovanliga sorter av Pelargoner så dom kan jag varmt rekommendera. Mycket bra kvalitet på de jag köpt.

Sedan har vi haft förmånen att ha trädgårdshandel med egen sticklingsproduktion i växthus - kanske du har något liknande i närheten? Jag har fått tag på några sticklingar från doftpelargoner som jag redan hunnit plantera om.

Under länkar på sajten har jag uppdaterat en hel del och det Svenska Pelargonsällskapet finns där. Jag skulle tro att de handlare de själva länkar till är seriösa annars går det säkert att ta kontakt med sällskapet för att ställa samma fråga där som du ställde här.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


beem
2/23/18, 9:04 PM
#4

#3 Många bra tips som jag ska titta närmare på. Tack för det.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Pyttelite
3/11/18, 10:10 PM
#5

Hur har det gått med sticklingletandet har du hittat något du gillar?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


beem
3/12/18, 2:23 PM
#6

Jag har inte hittat något som jag direkt faller för. Det skulle vara roligt att hitta något ovanligt. Jag har sökt  Giktpelargon och en Mårbacka som heter Harald. Jag har även kollat på Kaskadpelargon.

Blomsterlandet brukar ha Pelargonvecka i april så där blir jag en given besökare.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
beem
3/29/18, 9:08 PM
#7

I dag var jag in på Blomsterlandet för att köpa tulpaner. Tiittade lite hastigt runt och där - ja där står ju en Mårbacka Harald som jag sökt efter länge. Det fanns endast en kvar och den blev snabbt min.  Lycka 🙂


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Pyttelite
6/6/18, 1:01 PM
#8

Är det någon som har nya tips om pelargonhandeln på nätet?

Sidor ni vill tipsa om eller köp som misslyckats?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


beem
6/6/18, 3:00 PM
#9

Jag köpte  P.  Australe och  P. Gibbosum från  Blomkrukan. Fina kraftiga sticklingar och snabb leverans.

Jag har även köpt på Facebook men  man brukar inte få länka till FB på iFokus då inte alla har det.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[HundochKatt]
6/7/18, 12:33 AM
#10

Jag har inte beställt härifrån ännu, men hört myckt gott om just Sutarve på Gotland. De har köpstopp just nu för de haft mycket att göra men snart ska man kunna beställa igen. 

Mycket fina sticklingar har jag sett att folk fått hem fast väntan kan bli lång. 

#9 Vad bra att du fått fina sticklingar från Blomkrukan. Har själv inte beställt därifrån men hört bara negativt än så länge. Men skönt att det inte alltid stämmer.

Upp till toppen
Annons: