Annons:
Etikettsociala-hörnan
Läst 826 ggr
Pyttelite
2018-05-26 11:25

Skriva artiklar på Pelargoner iFokus

iFokus finns det lite olika sätt att lägga in information. Det finns "Inlägg" och det finns "Artiklar".

Skillnad inlägg vs artiklar

Exempel löpsedel

Den största skillnaden mellan metoderna är hur informationen sedan visas. Ett inlägg visas i allmänhet inte på löpsedeln om man inte specifikt väljer att det alltid ska vara det senaste inlägget som ska visas där.

Artikeln syns på löpsedeln

Så här kan artiklar presenteras på löpsedelssidan - se gula rubriker i bilden till höger. Förutom att man kan få informationen på framsidan måste man också skriva en ingress. En sammanfattning om vad artikeln handlar om annars är det ungefär som att skriva ett inlägg.

Du behöver behörighet för att skriva

I grundbehörigheten har man inte rätt att skriva artiklar utan det måste varje Sajtvärd dela ut. Istället för att skapa någon dold grupp kommer jag i detta inlägg lista de som fått behörigheten att skriva en artikel.

Hör av er om ni vill bli artikelförfattare

Urvalet är enkelt, den som är aktiv och skriver inlägg får gärna också skriva artiklar. Skulle något bli tokigt fixar vi till det tillsammans.

Om det är någon som gärna vill få behörigheten och som är aktiv på sidan men som inte finns med i listan nedan hör av er så fixar jag det. Det finns inget krav på att skriva artiklar bara för att man har behörigheten men det finns en möjlighet om ni har lust.

Välkomna att skriva inlägg och artiklar!

Informationsvideo hur man skriver artiklar:

https://www.youtube.com/watch?v=V2YJ3lAVazs

-------------------------

Lista över artikelskrivare:

  • beem
  • HundochKatt
  • Rhonda
  • worst

-------------------------


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
[Rhonda]
2018-05-31 10:04
#1

Jag kan inte skriva artiklar.

Pyttelite
2018-05-31 12:13
#2

Jättebra att du testat. Du finns med i listan över behöriga så då får vi felsöka. För att skriva en artikel måste du trycka på fliken artiklar och sedan välja skriva en ny artikel. Du måste också fylla i titel, ingress och textmassan i liknande formulär som för inlägg. Beskriv var du får problem så får vi se vad det kan bero på.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Rhonda]
2018-05-31 12:22
#3

Jag har inte testat. Jag är inte intresserad.  Jag menade bara att skriva artiklar är inget för mig eftersom jag skulle inte klara av det.

Pyttelite
2018-05-31 12:28
#4

Ok jag förstod det som att det var något problem med verktyget. Klart du kan skriva artiklar. Kan du skriva inlägg är det ingen större skillnad mer än att den hamnar på löpsidan och det är därför man får fylla i en ingress Var inte orolig - testa gärna - skulle det bli tokigt tar vi bort och fixar. Du har så många fina bilder och du gör mycket trevliga inlägg värre än så behöver det inte vara. Klart att du kan!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Rhonda]
2018-05-31 12:32
#5

Jag avstår! Tack för uppmuntran 🌺

Pyttelite
2018-05-31 12:35
#6

Inget tvång - men skulle du ha lust att prova så är du välkommen.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Upp till toppen
Annons: