Annons:
Etikettpelargonsnack
Läst 561 ggr
[HundochKatt]
2018-05-27 22:37

Krukor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nydiskade krukor som jag hämtat ur mitt gamla växthus (exmaken bor kvar på gården). Var på väg att köpa en massa krukor men tänkte att exet har nog ingen nytta av alla mina krukor från förr.  Finns mer att hämta om jag behöver… 👍

Jag väntar hem 12 st pellis sticklingar under veckan som kommer.  Nu är jag igång med mitt samlande…Det är såååååå många som jag vill ha! 🤪

Annons:
Pyttelite
2018-05-27 23:03
#1

Åh, vilken spännande nyhet!

Du får introducera dom för oss en och en så vi kan lära känna dom lite närmare.

Vi kommer att följa varje steg. Vilken typ av jord du kommer att använda, vilka som får bo i lerkruka och vilka som kanske blir sambos.

Om du har lust kan du göra ett eget Pelargonfönster på sajten;

https://pelargoner.ifokus.se/discussions/5a78bb658e0e7472c7002bf5-nyhet-mitt-pelargonfonster?5a78a6a38e0e7473d70006a5-1

Annars får du gör som du tycker men det ska bli roligt att få vara med från början.

Stort lycka till! 🙂


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[HundochKatt]
2018-05-27 23:36
#2

Får se hur jag gör med det. Nu har jag bara 6 pelargoner, nej, 7 och alla är små sticklingar, utom en som är lång och ranglig, men börjar vakna till liv…. Inte mycket att ta kort på menar jag. 

Så bilder på blomman lär ju dröja. Men ska se om jag har bilder kvar från förr, som jag kan använda då flera jag beställt är sådana som jag haft förr och lite av favoriter. Tex. Oxarv är ju en skönhet med sina skira blommor. 😍 

Och så hade jag nästan komplett samling av Asarnas (minns inte vilken som fattades då), som jag försöker samla på mig igen och lyckats få tag på 5 av 28. 

När jag hade Asarna förra vändan så hade de namn från Sagan om Ringen, ex. Bilbo, Gandalf, Boromir, Black Raider osv. Och året innan de flesta dog för mig (tror det var 2005) så var de tvungna att byta namn då de fick inte ha namn från Ringen. 😕

Så de fick namn efter den nordiska mytologin istället. Lite tråkigt för jag gillade Ringen namnen men Asarnas namnen är ju inte tokiga de heller. 

Fröna kommer från Brian West, som han gav till Lotta Lundberg  och hon sådde och fick då fram Asarnas pelargoner. Asarnas Bifrost (Black Raider) hade jag kvar till i vintras då den dog, men fått tillbaka 3 sticklingar som jag har på rotning. Vilken tur att jag gav bort sticklingar till en granne, då det är en storfavorit hos mig.

Upp till toppen
Annons: