Annons:
Etikettpelargonsnack
Läst 903 ggr
[HundochKatt]
5/28/18, 4:07 PM

Lite av varje

Hur många pelargoner har ni? Hur många sorter?

Vilken är er favorit?

Annons:
worst
5/28/18, 6:43 PM
#1

Ojdå, jag hade inte en aaaning! Nu har jag räknat och fick det till 31 pelargoner totalt och 24 sorter!

Måste jag bara välja EN favorit så väljer jag Friesdorf, tätt följd av Röd rosenknopp, Red Chill, och Viva Caroline. Alla blommar gärna och skräpar inte ned!

Pyttelite
5/28/18, 8:34 PM
#2

Jag har 5 st Doftpelargoner och 12 "vanliga" - troligen Zonalpelargoer hela högen. Samtliga är i uppväxande sticklingsstadie - mina växer långsamt.

3 av de vanliga är kulturarvspelargoner - som det ska bli intressant att få följa vidare.

Just nu är doftpelargonerna favoriterna så jag nämner Citronella som favoriten idag. De övrig har inte blommar än men några är på G.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


isabella93
5/28/18, 9:31 PM
#3

40 plantor, några är dubletter (sticklingar och frösådda arter och F1), så 34 sorter. Lady Cullum, Excalibur och Freak of Nature är några av favoriterna.

[HundochKatt]
5/29/18, 1:12 PM
#4

Har jag räknat rätt så har jag 15 st i dagsläget, men några är ju små sticklingar. Men vi låtsas att alla klarar sig. 😎 Det är 13 sorter. 

Min favorit är ju Asarnas Bifrost. Men jag har fler favoriter som jag lyckats få tag på. Oxarv och Honeywood Suzanne. 

Men egentligen är det många, många fler som jag tycker väldigt mycket om.

[HundochKatt]
6/11/18, 1:32 PM
#5

Det har hänt mycket sedan sist. Nu har jag 47 stycken pelargoner = 42 olika sorter. 

Nu kommer köpen att lugna ner sig…. tror jag… 😇

Pyttelite
6/11/18, 9:55 PM
#6

Fantastiskt vad de ynglar av sig! 😃


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
[HundochKatt]
6/12/18, 2:28 AM
#7

#6 Nää, några yngel ser jag inte men det dimper ner något paket då och då i brevlådan. Och stora köpet i lördags på hela 14 st gjorde ju en hel del. 🤪

Upp till toppen
Annons: