Annons:
Etikettdagensfråga
Läst 2233 ggr
Pyttelite
2018-07-07 22:11

Hur gammal är din äldsta pelargon?

Mina pelargoner tillhör ju fortfarande årets sticklingar så någon ansenlig ålder har de inte kommit upp i än. Hur gamla är dina pelargoner? Är dom äldre än mina?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
[HundochKatt]
2018-07-08 16:35
#1

Tyvärr dog ju min äldsta i vintras som hade minst 12 år på nacken, men sticklingar är ju på gång, med knopp så jag förnyar den.  Asarnas Bifrost. 

Men den äldsta nu är är minst 2 år, minns inte om det var förrförra sommaren jag fick den av min särbo, eller om det var 3 somrar sedan. Caliope - Kärlekspelargon. Den har varit trög i år men jag räknade till 3 knoppar igår. Så den är på gång. Ska ta bild på den senare. 

Alla andra ett-tusen-elva sorter är årets sticklingar/plantor.

[HundochKatt]
2018-07-08 23:33
#2

Här är bild på min äldsta. Men jag blev lite fundersam på om det verkligen är Caliope - kärlekspelargonen… för jag har en ny och det stämmer inte med bladen. 🤔 Jag kan inte minnas att jag har haft någon annan än den och Asarnas Bifrost de senaste åren.  Men nu har den knopp så jag får svar snart på vad det verkligen är. 

Är det samma så beror bladskillnaden på uppdrivning och hur de står nu… Ja, det är bara att vänta och se. 

Pyttelite
2018-07-08 23:40
#3

Härliga bilder den första ser ut att vara en kombination av vinstock och fikon. :) Mycket stora och kraftiga blad.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[HundochKatt]
2018-07-09 00:55
#4

Haha, ja, det gör den faktiskt. Jag klippte ner den lite dåligt och var på väg att göra det igen, men beslutade att låta den vara. Lite charmigt tycker jag nu när den fått lite mer blad.

beem
2018-07-11 15:00
#5

Min äldsta är en Mårbacka 3-4 år.

Jag har haft flera Kärlekspelargoner som överlevt 3-4 år men plötsligt en vinter gav de upp.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Pyttelite
2018-07-11 21:54
#6

Tänker på den tråkiga vinterperioden och beundrar alla växter som faktiskt orkar igenom men som inte är skapta för vårt eländiga mörka klimat.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Upp till toppen
Annons: