Annons:
Etikettpelargonsnack
Läst 1516 ggr
beem
7/7/18, 10:46 PM

Näringskulor-pinnar

Har någon testat långtidsverkande  näring till Pelargoner i form av näringskulor eller näringspinnar ?

Jag vattnar nu med Blomstra i varje vattning och skulle vilja testa långtidsverkande kulor eller pinnar men vågar inte chansa utan att höra om någon har testat och hur det gick. Jag tänker göra det lite enklare med mina Pelargoner i sommarstugan…..om, det går.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Pyttelite
7/7/18, 10:52 PM
#1

Jag köpte en påse Longtime från Nelson Garden och blandade i till mina när de planterades om. 

Det ska räcka med en gödsling under hela växtsäsongen så jag får väl se om det funkar. Än har ingen pelargon dött och jag tycker att de börjar att komma igång med blomningen också.🙂

https://www.nelsongarden.se/swe/sek/p/godsel_630/longtime-250-g_6782

Bäst att tillägga att det behövs väldigt liten mängd 2 msk/10l jord .De ser ut som lite större senapskorn.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


beem
7/8/18, 8:37 AM
#2

#1 Oj så lite. Det innebär att i en liten kruka blir det nästan bara några korn.

Då ska jag också testa.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[HundochKatt]
7/8/18, 4:28 PM
#3

Det är många år sedan jag provade näringspinnar till mina växter och det fungerade bra. Just nu får inte mina pelargoner tillskott av gödsel, då alla - utom sticklingar på rotning - har fått provado och då behöver man inte gödsla på ett tag. Annars tycker jag det är bra vana att gödsla vid varje vattning, men med låg dos.

beem
7/11/18, 11:13 AM
#4

Menar du att det är sämre med näringspinnar/kulor


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Denna kommentar har tagits bort.
[HundochKatt]
7/11/18, 11:25 AM
#6

Nej, det menar jag inte. Det fungerar bra.

Annons:
beem
7/11/18, 2:28 PM
#7

#6 OK då vet jag. Tack för det.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: