Pelargoner iFokus

Pelargoner

Etikettpelargonsnack
Läst 1123 ggr
[HundochKatt]
2

Sticketiketter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte behöver man köpa sticketiketter till sina pellisar. Det är lätt att göra egna. 

Spara lock från Bregott, glassburkar och liknande. Sedan är det bara att klippa till dem såsom man vill ha dem. Skriv med en permanent spritpenna så håller det. 

Hur länge, vet jag inte. Men håller man koll på sina pellisar så ser man ju om någon börjar blekna, då är det ju bara att skriva en ny och byta ut den gamla. 

Man sparar pengar och så återvinner man ju sådant som man annars skulle kasta.

Pyttelite
1

Utmärkt idé! Förutom alla angivna fördelar ovan är det bra att sticka ner sina pinnar direkt vid plantering eller sådd och inte vänta till senare när man redan blandat ihop dom. Med det här tipset innebär det att det alltid finns något hemma man kan omvandla till stickettiketter. Bra tips! Köpte fina naturvänliga stickpinnar i trä i våras - som dessutom slog sig. Såg snyggt ut och var läsbara första veckan ..,

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

[HundochKatt]
1

Jamen precis! Här följer alltid namnet med i form av etiketten. Ve och fasa var det när jag hade valpar förr och de gick och plockade bort etiketter! Vissa hittade jag rätt pelargon till men man fick klura länge på andra. Vänta tills de blommade och så…. 

Glasspinnar kan man också använda i nödfall.

[Rhonda]
1

Jag använder med bitar från margarinpaket, glasspack mm.

Vill man att skriften ska hålla bättre filar man med en pappersnagelfil eller lite sandpapper. Då kan man skriva med blyerts.

Tant Grön
1

Man kan också göra av gamla trasiga persienner.

Caeli
1

Brukar skriva på gamla tvättklämmor av trä och klämmer sedan fast dem på krukkanten.